מאמרים

חזרה

יתרונות הגישור בהליכי גירושין מאת: עו"ד חפצי קופלה

מאת: Eliran Hadar | 28 אפריל, 2019 / מאמרים

מטרתו של הגישור בהליכי גירושין הינה להגיע להסדר שישרת את בני המשפחה בצורה הנכונה ביותר בהתאם לנסיבות המשפחתיות.

בני הזוג שמבקשים להתגרש היו בעבר שותפים לחיים ולמערכת יחסים אינטימית. מתוך כבוד לשותפות זו עדיף לסיימה בכבוד. התהליך יהיה  כואב פחות אם יעשה ללא מאבק משפטי. אם יש ילדים הדבר ימנע חוויה של מלחמה בתוך הבית, נאמנות כפולה ומתח מתמשך. יהיה קל יותר להמשיך ולשתף פעולה למען הילדים בעתיד.

סיכויים לפתרון הסכסוך:

גירושין הינו משבר שמביא להסלמת רגשות במצב כזה קשה להתגבר על הרגשות הקשים ולחשוב בהיגיון ובאופן שיאפשר פתרון חכם ונכון של הסכסוך. הגישור פועל לעיתים רבות כגורם ממתן ומאפשר שיתוף פעולה בין הצדדים וחשיבה הגיונית שמובילה לרוב לפיתרון של הסכסוך בדרכי שלום.

כאשר בני הזוג קובעים את התנאים להסכם בעצמם, הסיכוי שיכבדו אותם גדול יותר. כאשר בני הזוג חשים שביעות רצון מההסכם, האוירה בבית נעימה יותר ומאפשרת קיום טוב יותר של תנאיו.

הפגת מתח:

המגשרים מספקים מידע והדרכה, מפיגים את החששות ואת המתח ומעודדים שיתוף פעולה.

התייחסות למציאות:

במהלך הגישור מדברים על עובדות ונתונים ספציפיים מה שלא מאפשר לצדדים להיצמד לדרישות וציפיות מוגזמות. כמו כן ניסיונם של המגשרים מפזר את החששות של הצדדים מפני סיפורי קיצון ואיומים שהושמעו.

שיפור התקשורת הבן אישית

נוכחות המגשרים מאפשרת הידברות בין בני הזוג, הדבר מאפשר הבהרת אי הבנות ומעבר מתקשורת שלילית שמאופיינת בכעס ובהאשמות לתקשורת חיובית ישירה וגלויה. עצם נוכחות המגשרים משפיעה על התייחסות הצדדים האחד לשניה והם מתייחסים בצורה מתונה ומכובדת. המגשרים מונעים התקפות אישיות ומנתבים את השיח לשיח מציאותי ואפקטיבי שמסייע למציאת פתרונות הגיוניים וראויים. כמו כן יקנה הגישור כלים אפקטיביים לפתרון מחלוקות עתידיות שעלולות להתעורר.

יתרונות התהליך:

  • משך זמן קצר יותר, מתחילים לעבוד מיד וממשיכים ברציפות
  • חיסכון בזמן וכסף
  • שמירה על פרטיות וסודיות
  • אוירה מכובדת בלי לחץ ואי נעימות
  • התהליך מסייע לקיום מערכת יחסים תקינה בין הצדדים
  • התהליך עצמו אינו פוגע ואינו מקלקל את מערכת היחסים
  • פיתרונות מוסכמים מחזיקים מעמד לאורך זמן
שיתוף: